I dag åpnet kjøpesenteret Living i Trondheim. Hundrevis sto i kø for å sikre seg «billige» møbler (les diskusjonen under artikkelen). Det meste morsomme er alle som tjener eller sparer penger på å handle. Om noe har en «veil.pris» på 10 000 kroner og selges for 3000 så tjener eller sparer du overhodet ikke 7000 kroner. Alle smarte som driver forretning setter en høy veiledende pris for å kunne gi store rabatter. Det er gjort mange forsøk på prising av varer, og en selger typisk betydelig mer om en dobbler prisen på en vare og setter på et 30% rabattskilt. Er vi dumme, eller liker vi rett og slett og lures? Medlemsgodene til TOBB viser akkurat det samme, hvor de har avtaler med noen overprisete kjøkken som gir veldig store rabatter. Et medlemsgode på 50% rabatt ser sikkert bedre ut enn et som gir bare 10%, selv om det første har over dobbelt så høy veiledende pris for tilsvarende kjøkken.
Til og med på laveste nivå av markedsføring og salgsutdannelse lærer en effektive triks. Slike kurs burde være obligatorisk for enhver kvinne (der jeg nekter å tro at vi menn virkelig er like tåpelige)
Helt latterlig !! I tillegg er møblene av den simpleste og styggeste sort av hva jeg har sett via din link. IKEA framstår som en Limousine i forhold…