I dag var Veronica på Prøven Bil på EU kontroll og bilen fikk kjøreforbud. Det påstås det koster minst 10-15K å få den EU-godkjent. Vi måtte hatt nye dekk, og da hadde vi fort vært opp mot 20K på å holde den i live. Så da falt valget på salg, og etter en times tid på Finn.no var den solgt. Utfordringen med å vite at mye er galt er at jeg plikter å opplyse om dette ved salg. Så la den sikkert ut alt for lavt, men greit å få den bort.
Nå har vi bare Elbil, og er redd Veronica vil føle hun har større behov for den enn jeg har. Det er jo bestillingstid på de fleste biler, så må belage meg på buss. Det koster 760 kroner for en periode-billett, minst 300 kroner mindre hver eneste arbeidsdag i forhold til kostnaden for en ekstra bil.
En bil betyr mer planlegging, og det blir interessant å se om logistikken går opp (med redusert tid/rekkevidde). Mandager blir spesielt krevende, men også at Veronica må kjøre mindre på dagtid for at jeg skal ha den rekkevidde jeg trenger på kveldstid. Tur til Storlien eller Frøya blir det ikke før vi har ny bil.