I dag kjøpte vi bil usett, hentes torsdag. Bilen annonsert til 79K av Witro bil. Så er det jo coronatider, og bilforhandlere sliter med lav aktivitet. Etter noen runder ble garantitiden fordoblet og prisen på 65K. Bilen har kjørt 70K, akkurat EU godkjent og det medfølger 8 nye dekk. Den er identisk som vår Nissan Leaf (som har kjørt dobbelt så langt). S-max skal leveres tilbake til Melhus bil om ca. 1200 km., så snart er vi uten rekkevidde. Ingen vet hvor lenge corona varer, og uten turer til Frøya eller Storlien er det sjeldent vi trenger rekkevidde (og det finnes leiebiler om vi må på langtur).
Min arbeidsplass skal flyttes fra Persaunet til Stjørdal, og hvorvidt det betyr bytte av arbeidsgiver eller helt nye behov for rekkevidde gjenstår å se. Først skal det bygges et nytt bygg, og det antas innflytting i 2022. Den store risikoen er at staten nå har store utgifter, så det vil komme nye skatter og avgifter på elbiler fremover. Samtidig skjer det stadig utvikling av batteri til biler, enten de lades med hydrogen eller strøm. Det er nå få modeller i som gir både plass og rekkevidde, vi trenger begge deler.
Mars ferdig, og det er tid for å se på tall og status.
Hverdagsaktivitet: Historisk sløvt, men vektvester gir bedre forbrenning pr. skritt. Tall fra Fitbit.com.
Søvn: En liten revolusjon fra nivået for 4-5 år siden og til i dag. Hvorvidt det har med overnevnte fokus å gjøre eller andre ting er ukjent.
Hvilepuls: Den lange pulskurven er rimelig stabil, men heldigvis med en noe fallende trend.