I dag måtte jeg til OBS Bygg for å hente henger, sånn at jeg fikk kastet søppel. Har en først lånt henger kan en ha den til neste kveld, evt. på mandag om en låner den en lørdag. Her har Byggmakker, Bygger’n og noe å lære av OBS Bygg – der de er på langt nær like fleksible når det gjelder lånehengere.
Ellers så er jeg nok ferdig med Skeidar, hvor deres kundeservice oppleves som elendig. Vi kjøpte ny sofa der, men etter et par dagers normal bruk sprakk den i sømmene. Kjøpsloven er klokkeklar, men det betyr ikke at Skeidar følger kjøpsloven. Etter flere runder hit og dit ble vi sendt til et klagekontor i Oslo. Så klaget vi der, og etter uker med flere purringer får vi beskjed om at de har sendt saken videre til underleverandør. De godtar ikke at jeg vil returnere sofaen og de vil helst unngå enhver form for kommunikasjon. Jeg blir litt provosert over slik kundebehandling, så nå prøver jeg å få tak i sjefene i Skeidar. Det burde være unødvendig at en ofte må til sjefer eller media for å få useriøse forretninger som Skeidar til å følge lover og regler.
Ta kontakt med adressa.no, de lever jo for å få ut slike saker. Men vent i noen dager til blesten rundt den nye epletelefonen har gitt seg …
Har de i det hele tatt tilbydd seg å reparere produktet da?
Man kan si mye lort om IKEA, men en ting kan de faktisk litt, og det er å gjøre kunden fornøyd. Unntaket er vel når det gjelder varigheter på kampanjer 😛
Skjønner heller ikke hvorfor et klagekontor i Oslo skal sende det til en underleverandør. Har du sjekket om de er å finne på facebook eller twitter? Der bruker ting å løse seg 🙂
Flere som har utfordringer med Skeidar. https://www.facebook.com/pages/Skeidar/116099431759651
Ellers så kan du jo også bruke deres verdier og visjoner mot de:
http://skeidar.no/skeidar.portal?_nfpb=true&_windowLabel=OmSkeidarMenyController_1&OmSkeidarMenyController_1_actionOverride=%2Fportlets%2FomSkeidarForside%2Fmeny%2FvisOmSkeidar&OmSkeidarMenyController_1category_name=Visjon%2Bog%2Bverdier&OmSkeidarMenyController_1node_path=%2FBEA+Repository%2FOm+Skeidar%2FVisjon_og_verdier.html&_pageLabel=omskeidar
Hele saken er egentlig litt morsom. Skeidar drenerer og drenerer, og regner vel med at jeg vil gi opp før eller siden. Så jeg har informert dem om at jeg har satt sofaen på lager, til 500 kroner pr. kvadrat pr. mnd. – og at sofaen tar ca. 10 kvadrat. Så for hver mnd. med utsettelser har jeg tenkt å fakturere Skeidar 5000 kroner. Skeidar kjenner tydeligvis ikke til kjøpsloven, og jeg tviler vel på at de kjenner til lover knyttet mot fakturaer. Så spennende å se hva som blir resultatet.
Skeidar har nå lovt å sende en mann hjem til oss for å bytte ut den delen på sofaen som er ødelagt, mens jeg på min side mener at jeg har hevet kjøpet og har rett til å gjøre det. Så der står saken……