Sosiale medier

Alle mennesker har behov for å bli sett, og i våre dager skjer det gjennom likes på facebook eller Instagram. For å dekke mine enorme behov for å bli sett må jeg nok gjøre noe med måten jeg bruker sosiale medier på.

Bloggen: Fortsatt for meg selv og de nærmeste. Særdeles egosentrisk. Dvs. familiebilder og de nære ting. Har passe antall lesere og lite fokus på budskap utover å ta vare på (backup) de daglige hendelser og bilder.

Facebook: Et sted å holde kontakt med gamle kjente (skoleklasser, kolleger etc.). Er lite delaktig i annet enn diskusjoner og med likes. Stadig færre er aktive med innhold, men veldig mange er innom for å lese/se. Jeg merker at jeg utvikler assosiasjoner ut fra hva folk skriver, deler og liker – noe som jo egentlig krever kritisk bruk.

Twitter: Her er jeg fersk, har få følgere og et veldig utydelig budskap. Her handler det nok om å fange opp ting som skjer i hverdagen, og helst bruke humor. Bruk av Hashtags (#) og rask tilstedeværelse er helt avgjørende. Mål: Følge minst 100 gode twitterbrukere for å lære god bruk av mediet. Øke frekvensen på meldinger, med noe større fokus på å få tak i nyheter og god humor. Twitter-feed er lenket til bloggen.

Instagram: Opprettet profil veldig nylig, så her er jeg amatør. Instagram er en foto-delingstjeneste og har dermed fokus på bilder. Målet mitt er å ta bilder av ting når de skjer og der de skjer. Satser på å lenke innhold på Instagram til bloggen.

Google+: Her har jeg vært en stund, men jeg er ikke aktiv bruker. Det var en trend en stund at folk forlot facebook til fordel for google+, men trenden ser ut til å ha stoppet opp. Fordelen er at en enklere kan «sortere» venner og bekjent ut fra interesser og dermed sortere budskapet i større grad.

Hva blir det neste?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *